تحصیل ایتالیا

نقاط دیدنی ایتالیا

در این مطلب قصد معرفی برترین نقاط دیدنی ایتالیا را داریم. پس با ما همراه باشید تا چرخی در این کشور زیبا بزنیم.

1- کولوسِئوم (Colosseum)

دیدن این بنای خارق العاده برای مسافران ایتالیا یک باید است. این آمفی تئاتر عظیم، بزرگترین بنای ساخته شده توسط امپراطوری رم در نوع خود است و حتی الگویی برای ساخت ورزشگاه های مدرن بوده است.در این مکان بازی ها و نمایشهایی برای عموم بوده است. کف این بنا چوبی و به مساحت تقریبی 4000 متر مربع می‌باشد. زیر این کف چوبی 2 طبقه بوده و در آن سلول هایی برای نگهداری حیوانات وحشی، اتاق های گلادیاتور ها و راهرو های عبور و مرور وجود دارد. این عمارت زیبا در قلب شهر رم قرار داشته و یاد آور تاریخ این مرز و بوم است.

 

2- ونیز (Venice)

سوار شدن و حرکت در خیابان های پر از آب ونیز، تفریحی است که بازدید کنندگان اینجا قرن هاست از آن لذت می‌برند. ونیز شهر جزایر است و کانالهای آب، خیابان های این شهر هستند. کنار این کانال ها خانه هایی با قدمت چند صد سال قرار دارند که تقریبا دست نخورده مانده اند و به زیبایی این شهر افزوده اند.

 

3-پومپئی (Pompeii)

شهر پومپئی یکی دیگر از نقاط دیدنی ایتالیا است. این شهر در سال 79 بعد از میلاد توسط آتشفشان وسیویس (Mt. Vesuvius) نابود شد. اما همان تخریب باعث شد تا مجسمه های باستانی و اشیاء هنری در لاوا (مواد مذاب آتشفشانی) سرد شده به صورت دست نخورده باقی بمانند. حفاری های چندین ساله نهایتا توانست چهره شهر را نمایان کند و خیابان ها، مغازه ها، معابد، حمام ها، بقایای انسانی و … را از زیر لاوا بیرون بکشد. بازدید کنندگان می‌توانند در خیابان های این شهر باستانی قدم بزنند و مهندسی رم باستان را در 2000 سال ببینند.

 

نقاط دیدنی ایتالیا

4- برج پیزا (Pisa Tower) 

برج پیزا تنها یکی از جازبه های توریستی شهر پیزا است و شهرتش هم ایرادش است! در قرن 12 میلادی کار ساخت این برج آغاز شد. زمانی که کار ساخت تا طبقه سوم پیشرفته بود، نشست پِی باعث کج شدن این برج شد. تا قبل از پروژه مرمت این برج در سال 1990، پیشبینی می‌شد که بنای آن تا سال 2000 میلادی دوام آورد.

 

نقاط دیدنی ایتالیا تمامی ندارد!  این کشور با داشتن 50 بنای تاریخی ثبت شده در لیست میراث جهانی یونسکو، در بین همه کشور های دنیا رتبه نخست را به خود اختصاص داده. از دیگر نقاط دیدنی این کشور می‎‌توان به ساحل آملفی، شهر (کشور) واتیکان، سواحل کاپری، دریاچه کومو و … اشاره کرد.

این نوشته، ترجمه و بازنشری از وبسایت پلنت‌ور بود.

مشاوره تحصیل در ایتالیا

اگر به کشور ایتالیا علاقه مندید، خواندن مطلب حقایق جالب ایتالیا خالی از لطف نیست. و اگر قصد تحصیل یا اقامت در این کشور را دارید از مطلب مهاجرت به ایتالیا استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *