سفر به استانبول

سفر به استانبول

در مطلب زیر یک راهنمای جامع و کلی در مورد سفر به استانبول را برای شما آماده کردیم و سعی کردیم تمام کارهایی را که در سفر به استانبول میشه انجام داد تا سفر خاطره انگیزی داشته باشید رو برای شما لیست کنیم. بهتره نقشه مترو استانبول رو هم از اینجا دانلود کنید و تو گوشیتون داشته باشید.

  1. به بازار ادویه بروید

این بازار، بعد از گرند بازار، دومین بازار سرپوشیده‌ است. می‌توانید در این بازار ادویه‌جات، آجیل، میوه‌ی خشک‌شده، قهوه‌ی ترک و چای سبز تهیه کنید.

سفر به استانبول

  1. به تماشای رقص سما بروید

ترکیه منزلگاه بسیاری از صوفیان پیرو مولوی است. صوفیان در رقص سماع، به دور خود می‌چرخند تا وارد حالتی خلسه‌وار شوند. آنها معتقدند این حالت ایشان را به خدا نزدیک می‌کند. این مراسم، بسیار خاص است که باید آن را از نزدیک ببینید.

سفر به استانبول

  1. در میان مسجد سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه به صدای اذان گوش دهید

یکی از زیباترین اذان‌هایی که می‌توانید شنیدن آن‌ را تجربه کنید، در این مکان است. یک مؤذن جمله‌ای از اذان را می‌گوید و مؤذنی دیگر از آن‌یکی مناره پاسخ او را می‌خواند. به شما توصیه می‌کنیم در زمان اذان روی صندلی‌ای در پارک بنشینید و این اتفاق جادویی را تجربه کنید.

  1. کومپیر میل کنید

کومپیر سیب‌زمینی تنوری شکم پر است. برای تهیه‌ی این غذا، پنیر و کره را به هم می‌زنند تا پف کند؛ همچنین می‌توانید تزیینات روی ‌آن‌ را به‌دلخواه‌ خود از زیتون گرفته تا هات‌داگ و خیار شور و یا ذرت و… سفارش دهید. کومپیر یکی از بهترین میان وعده‌هایی است که می‌توانید میل کنید.

سفر به استانبول

  1. به حمام ترکی بروید

اگر می‌خواهید خستگی‌ها را از تنتان بشویید، در سفر به استانبول حتما سری به حمام ترکی بزنید. به شما توصیه می‌کنیم که برای لذت بیشتر، سفارش ماساژ هم بدهید. نگران نباشید! حمام‌ها به دو قسمت زنانه و مردانه تقسیم می‌شود.

سفر به استانبول

  1. سوار ترن قرمز خیابان استقلال شوید

اگر می‌خواهید از خیابان استقلال دیدن کنید اما نمی‌خواهید با پیاده‌روهای شلوغ آن روبه‌رو شوید، سوار ترن‌های قرمز رنگ شوید که از ابتدا تا انتهای خیابان شما را می‌برند. این سواری بسیار لذت‌بخش، راهی مناسب برای تماشای این منطقه‌ی تجاری استانبول است. هزینه سوار شدن به تراموای برابر 2.6 لیر است که با استانبول کارت می‌توانید پرداخت کنید.

سفر به استانبول

  1. روی پل گالاتا پیاده روی کنید

می‌توانید به‌آسانی با ترن از روی این پل گذر کنید، اما بهتر است این پل را پیاده طی کنید تا محلی‌ها را ببینید که از روی پل ماهیگیری می‌کنند و دست‌فروش‌هایی که سیمیت با روکش کنجد می‌فروشند و همچنین قایق‌هایی که مسافران را به بسفروس می‌برند را تماشا کنید.

سفر به استانبول

  1. سیمیت بخورید

شما می‌توانید از هر نانوایی در سطح شهر تهیه کنید؛ اما به شما توصیه می‌کنیم از دکه‌های کنارِ خیابان استقلال سیمیت بخرید تا تجربه‌ای جدید کسب کرده باشید.

سفر به استانبول

  1. قایق سواری کنید

اگر فقط چند روز فرصت سفر به استانبول را دارید. وقت کافی برای بازدید از تمام جاذبه‌های استانبول نخواهید داشت؛ به همین دلیل بهتر است از تور‌های با قایق به مقصد بسفر کمک بگیرید تا نگاهی اجمالی به جاذبه‌های مهم استانبول انداخته باشید. در این سفر شما جاذبه‌هایی مانند قصر دُلما باغچه، خرابه‌های رومِلی، برج مِیدِن و بسیاری مساجد و باغ‌ها را خواهید دید. قیمت تورهای بسفر بین 14 تا 25 لیر هست.

سفر به استانبول

  1. قهوه ترک و چای ترک بنوشید

خوردن چای ترک در استکانهای کمرباریک در چایخانه های سنتی جای جای استانبول خیلی لذت بخش خواهد بود.

سفر به استانبول

  1. بورک میل کنید

بورک غذای سنتی ترک‌ها است که از خمیر ورقه ورقه تهیه می‌شود و داخل آن نیز پنیر و یا گوشت چرخ شده پر می‌شود. اگر هم ترجیح می‌دهید شیرین باشد، می‌توانید بورک را با مقداری شکر که روی آن پاشیده می‌شود، میل کنید.

راهنمای سفر به استانبول

 

  1. به مسجد ایا صوفیا بروید

این بنا که یکی از عجایب معماری است، سابقه‌ی تاریخی طولانی‌ای دارد، این بنا زمانی کلیسای جامع ارتدکس شرقی سپس کلیسای جامع رُم، مجدداً کلیسای جامع ارتدکس شرقی و بعد از آن مسجد بوده است و درنهایت تبدیل به موزه شد. ظاهر آن شاید چندان فوق‌العاده به نظر نیاید، اما وقتی وارد آن شوید و نگاهی به گنبد‌ها و کاشی‌کاری‌های آن بیندازید، مدهوش خواهید شد.

مسجد ایا صوفیا

  1. به ایا صوفیا کوچک بروید

کلیسای سنت سرخیوس و باخوس که به ایاصوفیه‌ی کوچک معروف است، قبلاً کلیسای جامع ارتدکس شرقی بوده است. گفته می‌شود که این کلیسا را، به‌عنوان بنایی آزمایشی، معمار مسجد ایاصوفیه، کمی پیش از ساخت مسجد ایاصوفیه ساخته است.

  1. به باسیلیکا سیسترن بروید

اینجا بزرگ‌ترین آب‌انبار زیرزمینی باستانی در استانبول است. به نظر می‌آید بیشتر ستون‌های این آب‌انبار از خرابه‌های دیگر ساختمان‌ها برداشته‌شده است. دو ستون در این مکان قرار دارد که تصویر سرِ مدوسا را بر خود دارد. همچنین ستونی در این آب‌انبار قرار دارد که شکلی مانند اشک بر روی آن حکاکی شده است که برخی می‌گویند آرزوها را برآورده می‌کند.

راهنمای سفر به استانبول

  1. راحت‌الحلقوم میل کنید

بهترین مکان‌ برای خوردن راحت‌الحلقوم حافظ مصطفی (Hafiz Mustafa) این شیرینی لذیذ را با طعم‌های گل رز، دارچین، نعنا، توت‌فرنگی، لیمو، پرتغال، کیوی، انار و سیب در اختیار شما قرار می‌دهد.

راهنمای سفر به استانبول

  1. باقلوا میل کنید

باقلوای استانبولی در کل دنیا از شهرت بسیاری برخوردار است. بهترین جا برای خوردن باقلوا در استانبول اطراف میدان تکسیم و کافه گوللو اوغلی در کاراکوی است. خوردن چای را در کنار باقلوا فراموش نکنید.

راهنمای سفر به استانبول

  1. آیران یا همان دوغ

دوغ دیگر نیاز به معرفی ندارد، ترک‌ها دوغ را نوشیدنی ملیِ خود می‌دانند. یک لیوان دوغ خصوصاً در روز‌های گرم، بسیار لذت‌بخش است.

آیران یا همان دوغ

  1. به کاپالی چارشی با بازار بزرگ استانبول یا گرند بازار بروید

گرند بازار مکانی‌ است برای خریداران حرفه‌ای! این بازار بیش از 3000 مغازه دارد که با حدود 61 خیابان به یکدیگر متصل شده‌اند. برخی از خیابان‌های این بازار مخصوص فروش یک کالای خاص هستند، در برخی خیابان‌ها فقط چرم، در برخی دیگر فقط نقره‌جات یا فقط فرش و یا فقط سفال به فروش می‌رسد. خیلی چیزها وجود دارد که می‌تواند چشمتان را بگیرد، پیشنهاد می‌کنیم بودجه‌ای مجزا برای خرید از این بازار در نظر بگیرید.

راهنمای سفر به استانبول

  1. نارگیله یا همان قلیان را امتحان کنید

در ترکیه سفره‌خانه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها از کشیدن قلیان به همراه چای و یا قهوه لذت ببرید.

راهنمای سفر به استانبول

  1. دونر کباب و دیگر هیچ

کباب‌ترکی یا دونر کباب از گوشت گاو، گوسفند و یا مرغ تهیه می‌شود و در کنار سبزیجات و دیگر مخلفات سرو می‌شود. قیمتِ آن مناسب است و تقریباً در هر قسمتی از استانبول می‌توانید کباب‌ترکی تهیه کنید. معروف ترن رستورانه هایی که دونر میفروشند. رستوران پاشا دونر هست که همه جای استانبول پیدا می‌شود. رنج قیمت دونر کباب از 3 لیر تا 20 لیر می‌باشد.

راهنمای سفر به استانبول

  1. به برج گالاتا بروید و از مناظر لذت ببرید

این برج که در محله بی اوغلو قرار دارد بیشتر شبیه خانه‌ی راپونزل می‌ماند تا ساختمانی در ترکیه! می‌توان گفت طراحی این برج جادویی‌ است. تماشای نمای منظره‌های اطراف از داخل برج، بسیار لذت‌بخش است.

  1. از موزه‌های باستان‌شناسی ترکیه بازدید کنید

موزه‌های باستان‌شناسی ترکیه از 3 موزه تشکیل‌شده است که همه در نزدیکی قصر توپکاپی قرار دارند. این سه موزه موزه‌ی باستان‌شناسی، موزه‌ی باستان‌شناسی شرقی و موزه‌ی هنر‌های اسلامی است. اگر به تاریخ علاقه‌مندید بازدید از این موزه‌ها برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

  1. گربه‌های خیابانی را نوازش کنید

بعید از کسی سفر به استانبول را تجربه کند و در نگاه اول جذب گربه های دوست داشتنی کوچه پس کوچه های استانبول نشود . گربه‌های خیابانی در ترکیه فراوان‌اند. افراد محلی هم حواسشان به گربه‌ها هست و برایشان غذا، آب و یا حتی بالشت بیرون می‌گذارند.

راهنمای سفر به استانبول

  1. از کلیسای چوره دیدن کنید

این کلیسا شاید بزرگ‌ترین کلیسایی نباشد که از زمان حکومت روم شرقی باقی‌مانده است، اما به‌جرئت می‌توان گفت که زیباترینِ آن‌ها است. از جاذبه‌های آن می‌توان به کاشی‌کاری‌هایی اشاره کرد که صحنه‌هایی از داستان‌های انجیلی را روایت می‌کند، اشاره کرد؛ این کاشی‌کاری‌ها حتی پس از گذشت چند قرن همچنان چشم‌گیرند.

 

  1. از قنات‌های وَلِنز دیدن کنید

وقتی رُمی‌ها در استانبول بودند سیستمی برای رساندنِ آب به شهر ساختند. آبی که از طریق این قنات‌ها منقل می‌شد درون مخازن روباز نگه‌داری می‌شد. چیزی که از این مجموعه باقی‌مانده است، قناتی به طول 921 متر است.

  1. به قصرِ بیلربی بروید

این قصر که معنیِ نامش شاهِ شاهان است، در قسمتِ آسیاییِ استانبول قرار دارد. این قصر در حاشیه‌ی بسفروس ساخته‌شده و اردوگاه تابستانی عثمان‌ها بوده است.

  1. به پارک مینیاتورک بروید

در این پارک ماکت کوچکی از همه المانهای شهری استانبول را می‌توانید ببینید و به این صورت کل استانبول را یکجا دیده باشید.دیدن پارک مینیاتورک برای افرادی که مدت زمان کمی را برای سفر به استانبول دارند از اولویت برخوردار است.

  1. جزایر پرنس را از دست ندهید

حتما یک روز از سفر به استانبول خود را به جزایر پرنس اختصاص دهید و در آنجا لذت دوچرخه سواری و درشکه سواری را بچشید.

راهنمای سفر به استانبول

  1. از مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد دیدن کنید

راهنمای سفر به استانبول

  1. سوار تونل فینوکلر شوید

این قدیمیترین مترو در کل اروپا محسوب می‌شود و شمارا از پای پل گالاتا تا خیابان استقلال می‌آورد. شما میتوانید برای سوارشدن به تونل از آکبیل یا همان استانبول کارت استفاده کنید.

راهنمای گردش در استانبول

  1. حتما از مسجد سلیمانیه بازدید کنید

شاید مسجد سلطان احمد و ایاصوفیا بیشتر شناخته شده باشند ولی مسجد سلیمانیه بزرگترین مسجد استانبول است. شما برای ورود به مسجد احتیاج به تهیه بلیط ندارید و منظره بغاز از محوطه مسجد بسیار تماشایی است.

راهنمای سفر به استانبول

  1. به اورتاکوی بروید

در اورتا کوی می‌توانید از مسجد آن دیدن کنید و در زیر پل بغاز عکسهای یادگاری خوبی بگیرید. همچنان می‌توانید آنجا کومپیر میل کنید چرا که مرکز کومپیر فروشان استانبول محسوب می‌شود.

راهنمای سفر به استانبول

  1. به کاخ توپکاپی بروید

راهنمای سفر به استانبول

  1. خیابان بغداد را ببینید

خیابان بغداد (به ترکی استانبولی: Bağdat Caddesi) خیابانی معروف در قسمت آسیایی شهر استانبول است. این خیابان به طول تقریبی ۱۴ کیلومتر که به موازات دریای مرمره کشیده شده،مملو از کافه، رستوران و بوتیک است و تقریباً در تمام ساعات شبانه روز مملو از جمعیت است.

 

  1. به کادیکوی بروید

راهنمای سفر به استانبول

کادیکوی بهترین محله استانبول در سمت آسیایی است شما میتوانید از بارها و کافه های کادیکوی استفاده کنید و در کنار ساحل زیبای مودا قدم بزنید و تخمه بشکنید.

  1. به ییلدیز پارک بروید

راهنمای سفر به استانبول

  1. به دولما باغچه بروید

راهنمای سفر به استانبول

  1. به تپه پیر لوتی بروید

راهنمای سفر به استانبول

  1. بالیک اکمک یا نان و ماهی بخورید 

راهنمای سفر به استانبول

  1. به محله بشیکتاش و ساحل آن بروید

  1. آکواریوم استانبول را ببینید

راهنمای سفر به استانبول

  1. اسکندر کباب میل کنید

راهنمای سفر به استانبول

  1. صدف و لیمو ترش را امتحان کنید

  1. لاحی معجون یا به اعتقاد بعضی ها پیتزا ترکی میل کنید

راهنمای سفر به استانبول

  1. از بستنی فروشهای خیابان استقلال بستنی بخرید

راهنمای سفر به استانبول

  1. از مغازه های محله نیشان تاشی بازدید کنید

نیشان تاشی

  1. کوکورچ میل کنید

راهنمای سفر به استانبول

  1. به کبوترهای میدان تاکسیم غذا بدهید

از مراکز خرید استانبول دیدن فرمایید.

در نهایت این ویدئو بسیار زیبا از استانبول را ببینید.

خب امیدوارم مطلب براتون مفید واقع شده باشه. شما می‌توانید با استفاده از کارت های ایرانی عضو شتاب هر کجای استانبول که هستید لیر و یا دلار تهیه کنید. برای اطلاع از نحوه کار کارت خوان های ایرانی در استانبول کلیک کنید.

همچنین می‌توانید با هماهنگی با بخش رزرواسیون نیکو بهترین هتل‌ها را در بهترین نقاط استانبول رزرو کنید. لیست مهمترین هتل های استانبول.

اگر درمورد سفر به استانبول احتیاج به راهنمایی دارید، خوشحال می‌شیم سوال شما را جواب بدیم. می‌تونید در زیر همین صفحه سوالتون رو بپرسید.

مطالب مفید: چگونه در استانبول خانه اجاره کنیم؟،  شرایط کار کردن در ترکیه،  مخارج زندگی در استانبول،  درآمد مشاغل در استانبول، نحوه باز کردن حساب در بانک های ترکیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *