مشاغل مورد نیاز گرجستان

مشاغل مورد نیاز گرجستان

مشاغل مورد نیاز گرجستان کدامند؟

در این مطلب به مشاغل مورد نیاز گرجستان و نحوه پیدا کردن شغل مناسب در این کشور پرداخت خواهد شد.

مشاغل مورد نیاز گرجستان بیشتر در رسته های زیر هستند :
مشاغل خدماتی شامل خدمات فنی – خدمات نظافت – خدمات ایمنی – خدمات امنیتی – حسابداری – مدیریت هتل و هتلداری – مدیریت رستوران – راهنمای تور و کلا مشاغلی که به خدمات توریستی مربوط می شود.
آرایشگری – جوشکاری – خدمات فنی ساختمان – تاسیسات ساختمان و ….

مردم گرجستان مردم بسیار باسوادی هستند و درصد قابل توجهی از مردم این کشور تحصیلات دانشگاهی دارند. ولی افراد متخصص به خصوص در زمینه های فنی مابین آنها کم است. این یک فرصت مناسب جهت پیدا کردن کار  در گرجستان است. ولی جهت یافتن کار در گرجستان ، دانستن زبان گرجی الزامی است. زیرا شرط اول برقراری ارتباط و تعامل با مردم گرجستان دانستن زبان گرجی است. ممکن است برخی از مشاغل مورد نیاز گرجستان اینجا از قلم بیفتد. ولی شما با دانستن زبان گرجی و کمی تخصص می توانید شغل مناسبی در گرجستان برای خودتان بیابید. حقوق و سطح دستمزدها در گرجستان بسیار پایین است. ولی با داشتن تخصص مورد نیاز شرکت ها و موسسات شاید بتوانید کار مناسب با دستمزد بالا پیدا کنید. کما اینکه در گرجستان ایرانی هایی هستند که می شناسیم سطح حقوق بالایی با توجه به نوع تخصص خودشان دارند. یافتن شغل مناسب و همچنین بیشترین مشاغل مورد نیاز گرجستان در تفلیس  است که پایتخت گرجستان ، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور میباشد. نزدیک به چهار سال است که دولت گرجستان ، پورتال مشاغل مورد نیاز گرجستان را راه اندازی کرده است. طبق اعلام دولت این پورتال ، صرفا فقط یک مرکز کاریابی در گرجستان نیست بلکه به تحلیل بازار کار گرجستان هم می پردازد ، تا کاربران بتوانند با دقت مشاغل آینده خودشان را انتخاب کنند. آدرس وب سایت پورتال مشاغل مورد نیاز گرجستان : www.worknet.gov.ge

شغل های پر درآمد در گرجستان

شغل های پر درآمد در گرجستان به ترتیب عبارتند از : جراحان و پزشک های متخصص زیبایی و تیم های پزشکی حرفه ای – وکلای حرفه ای و امورات مربوطه به وکالت – حسابدارها و مدیرهای مالی.

جراح ها و متخصص های زیبایی در گرجستان و افرادی که بیشتر با مشاغلی مانند : زیبایی پوست و صورت و جراح های قلب و سایر اعضای بدن معمولا از سایر مشاغل درآمد بیشتری دارند و با توجه به اینکه آمار دقیقی درباره میزان درآمد ماهانه و سالانه آنها در دسترس نیست به همین جمله بسنده می کنیم که فقط درآمد آنها بسیار خوب است.

دسته دوم وکلی های رسمی در گرجستان هستند. با توجه به اینکه میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در گرجستان و همچنین میزان مهاجرت ها به این کشور روند افزایشی به خود گرفته است در این بین ، کار وکلا بیشتر به چشم می خورد و سرمایه گذارهای حرفه ای مایل هستند تا قراردادهای خودشان را از طریق وکیل رسمی در گرجستان ثبت و پیگیری کنند تا مشکل حقوقی پیش نیاید.

هر چند که کشور گرجستان بسیار امن و در سال ۲۰۱۷ میلادی بعنوان سومین کشور امن جهان معرفی شد و میزان شاخص جرم در آن بسیار پایین است ، ولی قوانین حقوقی در آن به اندازه کافی پیچیده است که در حال حاضر باعث رونق کار وکلای گرجی شده است و سطح درآمد آنها را بالا برده است.

با توجه به اینکه هر شرکت ثبت شده در گرجستان نیاز به حداقل یک حسابدار دارد ، لذا حقوق و کارکرد حسابدارها در گرجستان بسیار عالی است. در ابتدای تاسیس یک شرکت در گرجستان با توجه به اینکه حقوق و مزایای حسابدارها اندک است آنها ممکن است در ماه بیش از بیست شرکت را پشتیبانی کنند و بعدا با بزرگ شدن شرکت میزان حقوق و مزایای آنها بالاتر می رود و با بالارفتن حجم کاری آنها ممکن است که به جای بیست شرکت در ماه ، کار ۴ تا ۵ شرکت بزرگ را پشتیبانی کنند که از این حیث سطح درآمد بالایی در گرجستان دارند.

بقیه مشاغل نیز شاید درآمد بالایی در گرجستان داشته باشند ولی معمولا از نظر میزان درآمد به پای مشاغلی مانند : وکیل – حسابدار و پزشک جراح و زیبایی نمی رسند.

مشاغلی مانند خدمات فنی و تاسیسات ساختمان نیز در گرجستان جزو یکی از شغل های پر درآمد در گرجستان محسوب می شود ، زیرا در اغلب امورات فنی ، گرجی ها زیاد قوی عمل نمی کنند و از این باب ، این شغل هم می تواند یک فرصت شغلی مناسب در گرجستان باشد.

پس اگر خواهان داشتن شغلی با مزایای بالا در گرجستان هستید بایستی اول با بلد بودن زبان گرجی اولین گام را محکم بردارید و سپس با داشتن یکی از مدارک در مشاغل پردرآمد بتوانید درآمد مناسبی در گرجستان کسب کنید.

کسب درآمد در گرجستان و گذران زندگی در این کشور بسیار راحت تر از سایر کشورهای غربی است زیرا درآمد شما می تواند به دلار آمریکا باشد و به لاری جهت گذران زندگی و مخارج روزمره هزینه کنید.

امیدوارم مطلب فوق برایتان مفید بوده باشد.

اگر قصد تحصیل در گرجستان را دارید این مطلب را مطالعه فرمایید.

برای آشنایی با انواع اقامت در گرجستان کلیک کنید.

قیمت ها در گرجستان چقدر است و بهترین روش برای خرید لاری چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *