نحوه رجیستر گوشی موبایل در ترکیه

رجیستر گوشی در ترکیه

در مطلب زیر نگاهی خواهیم انداخت به نحوه رجیستر گوشی در ترکیه که امری حیاتی برای کسانی است که اقدام به اخذ اقامت ترکیه کردند.

به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و برطبق سیاستهای وزارت ارتباطات و همچنین گمرک ترکیه، کلیه ابزار و ادوات ارتباطی و مخابراتی از جمله تلفن همراه (موبایل) می‌بایست از طریق مبادی ذیربط و پس از طی تشریفات قانونی و گمرکی و از همه مهمتر با پرداخت مالیاتهای تعریف شده، وارد کشور ترکیه شده و نیز حتما شماره شناسایی بین المللی IMEI دستگاه درسازمان فن آوری اطلاعات و ارتباطات ثبت شود تا تلفن همراه امکان استفاده از سیمکارتهای اپراتورهای موبایل ترکیه را داشته باشد.
البته در همین قانون پیش بینی لازم بعمل آمده و از آنجا که غیر از دستگاههای وارداتی روزانه جمعیت بیشماری به ترکیه تردد میکنند، کلیه تلفنهای متصل شده به شبکه مخابراتی از طریق سیمکارت کشور مبدا و بصورت رومینگ بدون محدودیت امکان استفاده داشته و نیز درصورت تهیه سیمکارت از اپراتورهای ترکیه تا ۴ ماه بدون ثبت کد در سازمان مخابرات امکان استفاده از تلفن همراه را دارید.

 کسانی که به مدت طولانی نیاز به استفاده از سیم کارت اپراتورهای ترکیه را دارند، میتوانند با پرداخت مالیات و عوارض مربوطه و طی مراحل اداری نسبت به ثبت تلفن همراه خود در مخابرات ترکیه اقدام و شماره سریال تلفن همراه خود را رجیستر کرده و بدون هیچ مشکلی از آن در ترکیه استفاده کنند.
اگر موبایلتان رو از ترکیه نخریده باشید و سیم کارت یکی از اپراتورهای ترکیه را استفاده کنید، معمولا بعد از ۴ ماه ، خود به خود از کار می افتد ، تنها راهش اینه که موبایلتون رو رجیستر کنید.

رجیستر موبایل در ترکیه رجیستر گوشی در ترکیه نحوه رجیستر گوشی موبایل در ترکیه

 

روشهای رجیستر گوشی در ترکیه:

اولین روش برای رجیستر گوشی در ترکیه (بدون اقامت)

برای این کار باید با پاسپورتتون به نزدیکترین اداره مالیات Vergi Dairesi برید (توی گوگل آدرس اداره مالیات هر منطقه ای رو میتونید پیدا کنید). اول از همه از پاسپورتتون کپی میگیرن و فرمی رو مربوط به اطلاعات شخصیتون رو میدن که پر کنید( اسم و فامیل و اسم پدر و مادر و تاریخ تولد خودتون، ملیت و ادرس محل اقامت). بعد بهتون Vergi Kimlik Numrasi میدن که یک کارت کوچیکه. بعد 148 لیر به عنوان تکس تلفنتون همون جا پرداخت می کنید و فیش پرداختی رو دریافت میکنید، توی این مرحله ازتون IMEI Number میخوان، برای بدست اوردن این کد، کافیه در موبایلتون این شماره رو وارد کنید:#۰۶#*
کل این پروسه حداکثر ۱۵ دقیقه طول میکشه. با فیش پرداختی تکس تلفنتون و پاسپورتتون یا به یکی از اپراتورهای موبایل میرید تا برای رجیستر کردن موبایلتون اقدام کنن، توی این مرحله حدودا 50 تا 80 لیر باید فقط برای هزینه رجیستر کردن پرداخت کنید، معمولا بعد از ۱ تا ۷ روز موبایلتون وصل میشه و قابل استفاده است.

روش دوم برای رجیستر گوشی در ترکیه (با اقامت کاری یا توریستی یا دانشجویی)

در این روش برای رجیستر باید برین ptt و یه کد بگیرین که بهش میگن (e-Devlet şifresi) و بعد وارد سایت turkiye.gov.tr میشینو اون کد را وارد میکنین و وارد می شین ، سپس روی قست bilgi teknolojileri ve iletişim kurumu کلیک کنین و گزینه IMEI kaydet رو انتخاب کنین ، اونجا شماره پاسپورت و تاریخ ورود و شماره imei گوشیتون رو وارد میکنین و گوشی خود را رجیستر میکنین . البته این راه برای کسانی که اقامت دارن و Tc دارن امکان پذیر هستش .البته باید قبل از اینکه وارد سایت بشین ، مبلغ ۱۴۸ لیر یا از طریق بانک ویا ازطریق ورگی دایرسی و یا اینترنت بانک پرداخت کنین .
*هر فرد فقط می تونه یک موبایل رو رجیستر کنه.

روش سوم (از طریق عوض کردن imei گوشی)

موبایل فروشی هایی هستن که مقداری پول میگرن و موبایل رو براتون رجیستر میکنن بدون این که لازم باشه تمام این مراحل رو برید، اما بعدا باز موبایلتون قطع میشه و به مشکل بر میخورید. (پیشنهاد نمیشه!!!)

*ترکیه سه تا اپراتور اصلی موبایل داره:
Turkcell, Vodafone, Turk Telekom
از اینجا می توانید، با وارد کردن کد IMEI رجیستری موبایل خود را پیگیری کنید.


برای زندگی در ترکیه بهتر است قوانین این کشور را مطالعه کنید.

حتما ببینید: وسایت نیازمندی ها در ترکیه و سایت های کاریابی

قوانین اقامت ترکیه در سال 2018

خدمات گروه نیکو در ترکیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *