گردش در استانبول

گردش در استانبول

شهر استانبول با جاذبه های توریستی بی نهایت خود همه ساله گردشگران زیادی را از ایران و سایر کشور ها جذب می‌کند. در این مطلب سعی کردم راهنمایی مختصری در مورد  گردش در استانبول و حمل و نقل براتون آماده کنم.

نکات مربوط به حمل و نقل در شهر استانبول

استانبول کارت: ابتدا باید عرض کنم که برای گردش در استانبول باید به محض رسیدن، استانبول کارت یا همون کارت مترو و اتوبوس تهیه کنید. در حالت عادی برای هربار سوار شدن به مترو یا واپور (کشتی های حمل و نقل عمومی) یا اتوبوس باید مبلغ 4 لیر بپردازید که با استانبول کارت این مبلغ 2.6 لیر می‌شود. استانبول کارت رو میتونید از  بعضی از کیوسک های روزنامه فروشی تهیه کنید. قیمت استانبول کارت هم حدود 8 لیر هست.
مترو: مترو به دلیل وجود ترافیک بسیار سنگین برای گردش در استانبول خیلی کارآمد هست. و توصیه می‌کنم از این وسیله برای مسیر های طولانی استفاده کنید. حالا چرا مسیرای طولانی؟ در ادامه خواهم گفت. نقشه مترو رو هم اینجا میزارم که اگر دوست داشتید سیو کنید.

واپور: واپور همان کشتی های حمل و نقل عمومی در شهر استانبول هستند. هزینه همه روش های حمل و نقل در استانبول به صورت یکسان و برابر 2.6 لیر برای هر سفر است. واپور هم وسیله خوبی برای سفر به بخش آسیایی است. (در تاریخ نگارش مطلب)

اتوبوس: اتوبوس ها هم گزینه بعدی گشتن در استانبول هستند و اگر محل سکونتتان مترو نداشته باشه ناچارید باید از اتوبوس استفاده کنید. اتوبوس ها به اکثر نقاط استانبول مسیر دارند.

متروبوس: متروبوس همان اتوبوس های تند رو خودمان است که در مسیر های ویژه در استانبول رفت و آمد میکنند و بعد از مترو سریعترین وسیله حمل و نقل محسوب میشوند.

تراموای: این وسیله فقط در بعضی بخش های توریستی شهر مثل امین اونو وجود دارد و برای مسافت های استفاده میشود.

تاکسی: تاکسی در استانبول هزینش زیاد هست و فقط در شرایط خاص مقرون به صرفه هست. مثلا اگر مسیرتون نسبتا کوتاه هست و 3 یا 4 نفر هستید تاکسی هم می‌تونه انتخاب خوبی براتون باشه.


خب امیدوارم مطلب براتون مفید واقع بشه. شما میتوانید از طریق صرافی گروه نیکو و با استفاده از کارت های ایرانی عضو شتاب هر کجای استانبول که هستید برای خود لیر و یا دلار تهیه کنید. برای اطلاع از نحوه کار کارت خوان های ایرانی در استانبول کلیک کنید.

همچنین می‌توانید با هماهنگی با بخش رزرواسیون نیکو بهترین هتل هارا در بهترین نقاط استانبول رزرو کنید.

اگر چنانچه قصد اقامت در ترکیه را دارید، نیازمندی های ترکیه را مطالعه بکنید.

مطالب مفید: محلهای استانبول، هواشناسی استانبول، نقشه مترو استانبول، نقشه توریسیتی شهر، مراکز خرید در استانبول، پیستهای اسکی استانبول، گرفتن گواهینامه رانندگی در استانبول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *