اجاره خانه در استانبول

اجاره خانه در استانبول

با سلام خدمت تمامی هموطنان عزیز. در این مطلب قصد داریم تمامی مراحل اجاره خانه در استانبول را خدمتتان توضیح دهیم. همچنین هزینه های تقریبی اجاره خانه در استانبول را نیز برایتان خواهیم نوشت.

توجه کنید که این مطلب برای کسانی نگارش شده که قصد اجاره خانه بلند مدت دارند. اگر قصد کرایه خانه یا ویلا به صورت هفتگی یا کوتاه مدت را دارید از این مطلب استفاده کنید.

با ما همراه باشید…

توجه: قیمت ها و هزینه های ذکر شده در این مطلب تقریبی و کلی هستند.

هزینه اجاره خانه در استانبول

هزینه اجاره خانه در استانبول تا حد زیادی بستگی به منطقه دارد. برای مثال آپارتمان نو 70 متری را در منطقه بیلیک دوزی(Beylik duzu) (دورتر نسبت به مرکز شهر) با حدودا ماهی 1200 لیر می‌شه اجاره کرد ولی هرچه به مناطق اصلی و مرکز شهر نزدیک می‌شوید قیمت بالا می‌رود و همچنین گزینه های تازه ساخت هم کمتر می‌شوند. کرایه خانه 160 متری در منطقه مجیدیه کوی – شیشلی حدود 3000 لیر و در منطقه بشیکتاش حدود 4000 لیر در ماه هستند. البته نا گفته نماند اجاره خانه های مبله و دارای اشیاء حدود 30 الی 40 درصد گرانتر است.

پس پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید به مدت طولانی تری در این کشور اقامت داشته باشید، خانه بدون اشیاء کرایه کنید. می‌توانید با حدود ماهیانه 2000 لیر خانه ای 70 متری و تک خوابه در منطقه نسبتا خوب استانبول (شیشلی) کرایه کنید. نکته ای که باید هنگام گشتن میان اعلامیه ها بهش توجه کنید اینه که بعضا مشخصات آپارتمان بسیار شیک در منطقه خوب با قیمت بسیار پائین (مثلا 600 لیر) مشاهده می‌کنید. این ها در اصل کرایه یکی از اتاقهای آن خانه را درج کرده اند.

هزینه اجاره خانه در ترکیه

هزینه های جانبی اجاره خانه در استانبول

پس از پیدا کردن واحد ایده‌آل تون که البته ما هم می‌تونیم تو این زمینه کمکتون کنیم، باید نسبت به بستن قرار داد و پرداخت هزینه های جانبی اقدام کنید. این هزینه ها را در زیر به صورت لیست وار برایتان نوشتیم.

  1. پول پیش یا در اصطلاح ترکیه دپازیت (deposit): پولی که در ابتدای کرایه خانه باید بپردازید و معادل یک یا دو تا اجاره خانه است. خانه های نو ساز معمولا 2 برابر اجاره خانه دپازیت می‌گیرند و خانه های قدیمی 1 برابر. گاها کرایه‌ی اتاق و بعضی واحد های ارزان و کوچک بدون دپازیت هم امکان پذیر است.
  2. حق کمیسیون بنگاه: حق کمیسیون مشاورین املاک ترکیه معادل 1 ماه کرایه واحد مسکونی است. یعنی اگر واحدی را با ماهی 1000 لیر کرایه کردید، 1000 لیر هم باید به بنگاه املاک بپردازید.
  3. هزینه انشعاب برق و تلفن و گاز: در ابتادای ورود به واحد مسکونی تان باید حق انشعاب آب، برق و تلفن خریداری کنید که هرکدام حدود 400 لیر هزینه دارند. خبر خوب این که این مبلغ هنگام تخلیه خانه و درخواست جمع آوری به شما عودت داده خواهد شد. در ترکیه معمولا خانه ها لوله کشی گاز ندارند و از کپسول استفاده می‌کنند در این صورت نیاز به پرداخت حق انشعاب گاز نخواهید داشت.

پس به عنوان مثال اگر بخواهید خانه ای را با ماهی 1000 لیر کرایه کنید، باید حدود 2000 لیر دپازیت، 1000 لیر حق کمسیون املاک و حدود 1500 لیر حق انشعاب برق و آب و تلفن خرج کنید یعنی جمعا باید ابتدا 4500 لیر خرج کنید. که البته 3500 لیر هنگام تخلیه بهتون عودت داده خواهد شد.

اگر قصد کرایه خانه در استانبول را دارید با ما تماس بگیرید. ما می‌توانیم واحد مسکونی دلخواه شما را برایتان پیدا و شما را در انجام امور اولیه راهنمایی کنیم.

خب امیدواریم مطلب فوق برایتان مفید بوده باشد.

اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید این مطلب را بخوانید.

اگر قصد پیدا کردن شغل خوب در ترکیه را دارید حتما مطالب زیر را بخوانید:

چگونه در استانبول خانه اجاره کنیم؟،  شرایط کار کردن در ترکیه،  مخارج زندگی در استانبول،  درآمد مشاغل در استانبول، نحوه باز کردن حساب در بانک های ترکیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *