واحد پول گرجستان

واحد پول گرجستان

یکی از اولین سوال هایی که برای گردشگران کشور گرجستان پیش می‌آید این است که واحد پول گرجستان چیست و ارزش آن چقدر است. چگونه میتوانیم ریال خود را تبدیل به لاری بکنیم؟ قیمت اجناس در گرجستان چقدر است؟ در این مطلب میخواهیم به این سوال ها پاسخ دهیم لطفا با ما همراه باشید. گرجستان کجاست

گرجستان از جمله کشورهایی نزدیک به ایران است و به دلیل ارزان بودن مقصد خیلی از مسافران ایرانی است. آب و هوای دلپذیر، طبیعت زیبا، مراکز تفریحی و سرگرمی و … باعث شده سفر به این کشور زیبا، هر روز بیشتر و بیشتر شود.

واحد پول گرجستان چیست؟

خرید لاری گرجستان

واحد پول گرجستان لاری (گرجی: ლარი؛ ایزو ۴۲۱۷: GEL) است که در بازارهای بین المللی به اختصار GEL گفته می‌شود. و قیمت محصولات نیز معمولا با این علامت مشخص میشود. GEL کوتاه شده کلمه GEORGIAN LARI می‌باشد. پول خرد گرجستان تتری می‌باشد که به صورت سکه است. هر 100 تتری 1 لاری است.

لاری گرجستان به شکل اسکناس‌های ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ لاری و گاهی ۲۰۰, ۵۰۰ لاری وجود دارد. تتری هم به شکل سکه های ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰ تتری می‌باشد.

قیمت ها در گرجستان

قیمت ها در گرجستان بر حسب واحد پول این کشور یعنی لاری است و اکثر اجناس با لاری خرید و فروش میشوند ولی قیمت اتومبیل و خانه ها را معمولا با دلار محاسبه میکنند.

خرید لاری در گرجستان

بهترین روش برای تبدیل دلار و سایر ارز ها به لاری مراجعه به صرافی ها است که اکثرا به طور 24 ساعته کار میکنند. تعداد صرافی های تفلیس زیاد است و هر لحظه در همه جا میتوانید پول خود را چنج کنید. برای چنج پول خود به بانک هم میتوانید بروید. توجه داشته باشید که کارمزد بانک ها بیشتر از صرافی ها است. از صرافی های که علامت (( % درصد )) برای تبدیل پول به واحد پول گرجستان و بلعکس نوشته اند جدا خداری کنید زیرا کارمزد بسیار بالایی از شما خواهد گرفت.

نسبت  تقریبی لاری به دیگر واحدهای پولی دنیا
100 دلار آمریکا تقریبا برابر است با 270 لاری گرجستان
100 یورو اروپا تقریبا برابر است با 300 لاری گرجستان
100 پوند انگلیس تقریبا برابر است با 335 لاری گرجستان

قیمت لاری به تومان

هر لاری تقریبا بین 2000 تا 2500 تومان است. پیشنهاد میشود موقع سفر به گرجستان با خود دلار برده و در آنجا تبدیل به لاری کنید. چرا که اگر از ایران لاری بخرید ضرر خواهید کرد.

صرافی ایرانی در تفلیس

خوشبختانه امروزه صرافی های ایرانی زیادی در گرجستان مخصوصا تفلیس وجود دارند که مجهز به کارتخوان ایرانی عضو شتاب نیز میباشند و شما میتوانید به راحتی با کارت بانکی خود  در گرجستان دلار یا لاری دریافت کنید.


مطالب مفید:  راهنمای سفر به شهر تفلیس، اقامت در گرجستان، راهنمای تحصیل در کشور گرجستان، نقشه مترو شهر تفلیس، مشاغل لازم برای گرجستان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *