آب و هوای استانبول

آب و هوای استانبول

شهر استانبول بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور ترکیه و در غرب این کشور واقع شده است. آب و هوای این شهر به دلیل نزدیکی به آبهای آزاد عموما معتدل و شرجی است. به ندرت در این شهر برف می‌بارد. در پاییز و زمستان اکثر مواقع هوا ابری و با بارش باران همراه است. شاید دلیل اصلی تمیزی و مطبوعی آب و هوای استانبول با وجود ترافیک سنگین خیابانها، بارش باران است. متوسط بارندگی این شهر در سال 787 میلیمتر است. در تابستان ها دمای هوا تا 30 درجه سانتی گراد بالا می‌رود و در زمستان ها معمولا بین 6 الی 10 درجه سانتی گراد است. متوسط دمای سالیانه استانبول 15 درجه سانتی گراد است. البته استانبول شهر بسیار بزرگ و وسیع‌ای است و ممکن است چند نوع آب و هوای مختلف را در آن واحد تجربه کنید.

توصیه هایی برای مسافران استانبول

پر بارش ترین ماه در استانبول ماه ژانویه یا دی است. پس اگر قصد سفر به استانبول در این ماه را دارید حتما چترتان را همراه داشته باشید.

بهترین ماه برای استفاده از دریا و آبتنی کردن ماه آگوست یا همان مرداد است که متوسط دمای آب 22 درجه سانتی گراد است.

آب و هوای استانبول در تابستان بسیار شرجی و مرطوب بوده و گاها برای ما ایرانی ها که عموما به آب و هوای خشک عادت داریم، ناخوشایند است. برای مثال رطوبت به چای یا قند در خانه تان نفوذ می‌کند و باعث می‌شود تا آنها کیفیت قبلی شان را از دست بدهند.

در زیر پیشبینی آب و هوای استانبول را برای هفت روز آینده مشاهده می‌کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی کادر زیر آب و هوای ساعتی شهر استانبول را از وبسایت مرجع مشاهده کنید.

استانبول هفت روز آینده

اگر قصد سفر به استانبول را دارید ما می‌توانیم با کمترین هزینه برایتان هتل رزرو کنیم. همچنین اگر تعدادتان زیاد است برای صرفه جویی در هزینه می‌توانید خانه یا ویلا کرایه کنید.

مطالب مفید: محلهای استانبول، پیست های اسکی اطراف استانبول، نقشه مترو استانبول، نقشه توریسیتی شهر مراکز خرید

خدمات گروه نیکو در ترکیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *