افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه و متصل شدن به بانک های بین اللملی و انتقال وجه بین بانک های کشور های مختلف تبدیل به یکی از  دلایل مهاجرت ایرانیان به ترکیه شده است. در این مطلب به نحوه افتتاح حساب بانکی در ترکیه را خواهیم پرداخت.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

برای افتتاح حساب در ترکیه در مرحله اول باید در کشور ترکیه مقیم بوده و کارت اقامت داشته باشید. فرقی بین اقامت توریسیتی یا دانشجویی و یا کاری وجود ندارد. برای خیلی ها این سوال پیش آمده که آیا میشود بدون داشتن اقامت هم حساب بانکی باز کرد؟ در جواب باید بگویم طبق بخشنامه های بانک مرکزی ترکیه این امکان وجود ندارد ولی بعضی وکلا و موسسات میتوانند با استفاده از راه های مختلف این کار را انجام دهند!افتتاح حساب بانکی در ترکیهافتتاح حساب در ترکیه بدون اقامت

نحوه افتتاح حساب در ترکیه

در حال حاضر تنها ایش بانک و زراعت بانک برای ایرانیان مقیم این کشور حساب بانکی باز میکند. برای افتتاح حساب در ترکیه شما باید با در دست داشتن مدارک زیر به یکی از شعبات بانک زراعت یا ایش بانک مراجعه کنید و درخواست افتتحاح حساب بدهید. شما میتوانید در ترکیه حساب دلار یورو و یا لیر باز کنید. پیشنهاد میشود زراعت بانک را برای افتتاح حساب انتخاب کنید چرا که شرایط مساعد تری برای ایرانیان دارد.

مدارک مورد نیاز جهت افتتاح حساب بانکی در ترکیه

  • اصل و کپی کارت اقامت
  • اصل و کپی پاسپورت
  • شماره مالیاتی ( از اداره مالیات می توانید تهیه کنید)

توجه داشته باشید که بانک های ترکیه ماهانه برای نگهداری پول هزینه ای از حساب شما کسر میکنند. البته این هزینه نگهداری مربوط به حساب هایی میباشد که فعالیتی ندارند اگر ماهیانه حساب شما گردش داشته باشد و یا هزینه فاکتورهای آب و برق را از حساب خود بپردازید ، بانک از شما هزینه نگهداری پول کسر نخواهد کرد.

امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه لطفا هر سوالی در این خصوص دارید در قسمت کامنت ها از ما بپرسید.


اگر قصد پیدا کردن شغل خوب در ترکیه را دارید حتما مطالب زیر را بخوانید:

چگونه در استانبول خانه اجاره کنیم؟،  شرایط کار کردن در ترکیه،  مخارج زندگی در استانبول،  درآمد مشاغل در استانبول، سایت های کاریابی ترکیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *