محله های استانبول

محله های استانبول

در این مطلب میخواهیم به معرفی اجمالی معروف ترین محله های استانبول بپردازیم.

بشیکتاش

منطقه هایی مثل منطقه بشیکتاش استانبول یکی از محله های بالاشهر استانبول بوده که افراد با شرایط اقتصادی متوسط رو بالا در این منطقه زندگی میکنند. بشیکتاش لوکس ترین منطقه در استانبول بوده که بیشتر از نود درصد از ثروتمندان را در خود جمع کرده. منطقه بشیکتاش استانبول در قسمت اروپایی استانبول قرار داشته و جزو یکی از منطقه های تاریخی استانبول نام برده میشود. همینطور استادیوم زیبای بشیکتاش نیز در این منطقه قرار داشته. هتل های این قسمت تقریبا همه پنج ستاره بوده و میتواند مکانی مناسب برای اقامت شما باشد. یکی از هتل های معروف این قسمت، هتل چیراهان بوده ‘;که پیش از این کاخ چراهان بوده و اکنون هتلی مدرن، لوکس و پنج ستاره میباشد. کاخ های بسیاری از قرن 19ام در این منطقه هستند که در بیشتر آنها از مرمر استفاده شده. معروف ترین این کاخ ها، کاخ دولما باغچه استانبول میباشد.

نیشان تاشی

یکی دیگر از محله های استانبول محله نیشان تاشی است.این خیابان که یکی از باکلاس ترین  لوکس ترین محله های استانبول محسوب میشود، منطقه بسیاری از هنرمندان، بازیگران و افراد معروف و مهم ترکیه بوده که به خاطر رستوران ها و مراکز خرید بسیار و پشت سر همی که داشت، خیابانی معروف و پربازدید میان توریست ها و گردشگران تور استانبول شده. خیابان عبدی ایپکشی در خیابان نیشان تاشی استانبول یکی از مشهور ترین و البته گران ترین خیابان های این منطقه است. این خیابان بهترین و گران ترین پوشاک، کیف وکفش، لباس فروشی و شکلات ها از بهترین و معروف ترین برندهای دنیا را دارد.

خیابان بغداد

خیابان بغداد در استانبول محلی برای پیاده‌‌روی و همچنین خرید برندهای جهانی به شمار می‌رود.

خیابان بغداد به موازات ساحل دریای مرمره است. خیابان بغداد ربطی به شهر بغداد در کشور عراق ندارد، مگر اینکه در زمان عثمانیان قسمتی از جاده‌ی متصل کننده استانبول به بغداد بود. وقتی سلطان مراد چهارم از این مسیر به بغداد سفر کرد، نام جاده هم به بغداد تغییر داده شد. با توجه به کافه‌های بسیاری که در کنار خیابان وجود دارند، این خیابان، اروپایی‌ترین خیابان واقع در قاره آسیا محسوب می‌شود. خیابان ۱۴ کیلومتری بغداد علاوه بر این، درختان کهنسال و فروشگاه‌های زیادی داشته و از اینرو، شبانه‌روز شلوغ و پرجمعیت است چراکه محصولات اکثر برندهای بین‌المللی را هم می‌توانید در این خیابان پیدا کنید.

نکته دیگر مهم درباره این خیابان برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری یا اتومبیل‌رانی خیابانی است که از سال ۱۹۶۰ به عنوان یک عادت درآمده و طرفداران زیادی هم دارد.

خيابان استقلال

خیابان استقلال معروفترین خیابان استانبول در منطقه بی اغلو ست که در قسمت  اروپائی استانبول واقع شده است . در گذشته این خیابان به نام کادی کبیر یا خیابان بزرگ نامیده می شد که بعد از انقلاب ترکیه در سال 1923 به استقلال تغییر نام پیدا کرد . روزانه میلیونها نفر از مردم ترکیه برای گردش و تفریح به این خیابان می آیند و از فروشگاهها ، سینماها ، رستورانها ، کافه ها مساجد ، کنیسه ها ، گالری های هنری ، مغازه ها ، سفارت خانه ها و سایر دیدنیهای این خیابان زیبا و قدیمی لذت می برند  . این خیابان همچنین دارای تعداد زیادی از اماکن محبوب از جمله عبادتگاهها ، کلیساها ارتدکس رومی ، ارمنی ، کاتولیک و همچنین مساجد مسلمانان نیز می باشد که می تواند برآورنده نیازهای تاریخی بازدیدکنندگان نیز باشد .

یک قطار تراموای توریستی نیز گردشگران تور استانبول را در یک مسیر 3 کیلومتری از میدان تقسیم تا میدان تونل هدایت می کند تا بتوانند زیبائیهای این مسیر را از داخل تراموا نیز ببینند . همچنین متروی این منطقه دومین متروی قدیمی جهان بعد از متروی لندن است که در نوع خود دیدنی می باشد و برای افرادی که نمی خواهند ترافیک میدان استقلال را تحمل کنند یا به پاهای خود فشار بیاورند یا بخواهند از معماری قرن 19 لذت ببرند گزینه بسیار خوبی است . فروشندگان ترک از فروش اجناس خود در میان معروف ترین برندهای پوشاک دنیا که هر کدام  در این خیابان شعبه ای دارند ، ناامید نیستند زیرا خود نیز از جمله صادر کنندگان پوشاک در سطح جهان هستند و می توانند با آنها رقابتی سخت و نزدیک را داشته باشند . ضمن اینکه مسافران می توانند در اطراف خیابان تونل از دست فروشان یا مغازه ها اجناس ارزانتر را خریداری نمایند .

در ضمن اگر میخواهید غذاها و نوشیدنیهای ترک را نه در رستورانهای گران بلکه در رستورانهای خیابانی با قیمتی ارزان میل کنید می توانید شبها سری به این خیابان زده و از غذاهای ارائه شده توسط رستورانهای خیابانی با قیمتی ارزان استفاده کنید . جالب است بدانید استانبول یکی از 10 شهر معروف دنیا از نظر رستورانهای خیابانی است . برای چشیدن طعم غذاهای ترکی سری به بازار ماهی استانبول در خیابان نوی زاده بزنید

جاده دیوان، سلطان احمد

جاده دیوان که با نام دیوان یولو (Divan Yolu) نیز شناخته می‌شود، از ایاصوفیه (Hagia Sophia) آغاز می‌گردد و تا میدان بیازیت امتداد می‌یابد. این جاده، مهمترین راه در عصر امپراطوری روم شرقی به شمار می‌رفت. میدان اسب‌دوانی، مسجد آبی، مسجد بیازیت و بازار بزرگ، بخشی از دیدنی‌های اطراف این خیابان را تشکیل می‌دهند. همچنین چندین کافه، رستوران و مرکز خرید نیز در امتداد این خیابان برای گردشگران وجود دارند.

ميدان اِمینونو (Eminonu)

منطقه امینونو، شبه جزیره تاریخی، استانبول میدان امینونو واقع در منطقه امینونو در استانبول نیز میدان معروفی است که میان پل گالاتا (Galata) و مسجد جدید (Yeni Camii)واقع شده و یکی از بهترین میدان‌ها در استانبول محسوب می‌شود. این میدان در استانبول بسیار محبوب است؛ به ویژه آنکه بازدیدکنندگان از بازار بزرگ و بازار ادویه (Grand Bazaar & Spice Bazaar) نیز از آن عبور می‌کنند.

امينونو و بايزيد

اگر مایل به دیدن چهره واقعی استانبول هستید ،یکی دیگر از مناطقی که میتوانید در سفر خود به استانبول به آنجا سری بزنید ، منطقه امینونو و بایزید در شهر استانبول است که در بخش اروپایی شهر استانبول واقع شده است .منطقه امینونو به دلیل داشتن اسکله قایق ها تفریحی و همینطور داشتن رستوران های ماهی معروف است .اگر مایل به صرف ماهی تازه در شهر استانبول هستید، یکی از آدرس هایی که میتوانید مراجعه کنید منطقه امینونو میباشد . این رستوران ها نسبت به رستوران های دیگز مناطق استانبول ارزان تر هستند و غذای تازه ای را در اختیار مشتریا خود قرار میدهند . منطقه بایزید نیز شامل مناطق فاتیح ، آکسارای و فیندیک زاده بوده و پراز مراکز خرید ارزان میباشد . هتل های موجود در این منطقه بیشتر 3 و 4 ستاره بوده و نسبت به هتل های استانبول در مناطق دیگر  ارزان تر هستند . بازار بزرگ و بازار ادویه جات استانبول نیز در نزدیکی منطقه بایزید قرار دارد .

منطقه ببک

جزو زیباترین محله های استانبول است که در ساحل اروپایی تنگه بسفر استانبول قرار گرفته است . تاریخچه این منطقه به قرن نوزدهم میلادی بر می گردد . در آن دوره اشراف خاندان عثمانی شروع به ساختن خانه های ویلایی در این منطقه نمودند . این منطقه بهترین دید از تنگه بسفر را دارد و در کنار جاده ساحلی قرار گرفته است . از آن دوره این منطقه تبدیل به گرانترین و محبوب ترین منطقه مسکونی استانبول گردیده است .

متاسفانه تمام بنا ها و خانه ها ییلاقی باقیمانده از دوران  عثمانی در این منطقه به مرور خراب شده اند و امروزه جای خود را به بناهای مدرن دادند . فقط 2  بنای  قدیمی از زمان عثمانی در این منطقه باقیمانده است . یکی ساختمان مربوط به سفارت مصر که بنای قدیمی سفید رنگ و بسیار زیبایست و ساختمان دیگر مربوط به بنای مسجدی قدیمی است با آجرهای قهوه ای رنگ ساخته شده است .

در کنارساحل محوطه مخصوص پیاده روی دارد که معمولاٌ صبح ها تعداد زیادی از افراد سرشناس و خوانندگان و هنرپیشگان ترک برای پیاده روی به این منطقه مراجعه می کنند . بهترین و گرانترین کافی شاپ ها و رستوران های استانبول در این منطقه قرار گرفته اند . اگر با تور استانبول به این شهر سفر میکنید و دوست دارید شبی خاطره انگیز در این شهر داشته باشید ، حتماٌ به کافی شاپ ها و رستوران های این منطقه مراجعه کنید و از منظره عالی و سرویس بی نظیر لذت ببرید .

خب امیدوارم مطلب براتون مفید واقع بشه. شما میتوانید با استفاده از کارت های ایرانی عضو شتاب هر کجای استانبول که هستید برای خود لیر و یا دلار تهیه کنید. برای اطلاع از نحوه کار کارت خوان های ایرانی در استانبول کلیک کنید.

همچنین می‌توانید با هماهنگی با بخش رزرواسیون نیکو بهترین هتل هارا در بهترین نقاط استانبول رزرو کنید.

گروه نیکو آماده پاسخگویی به سوال های شما عزیزان در مورد تفریح، سرمایه گذاری و کار در ترکیه است. لطفا با ما تماس بگیرید.

مطالب مفید: پیست های اسکی، هواشناسی استانبول، نقشه مترو استانبول، نقشه توریسیتی شهر، مراکز خرید در استانبول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *