مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا

بررسی شرایط مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا کشوریست در جنوب اروپا و سالیانه متقاضیان زیادی برای مهاجرت به ایتالیا اقدام می کنند. در حال حاضر روش های متعددی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که برخی از روش های مورد بررسی به اقامت دائم ختم می شوند. در حال حاضر ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و 23 امین کشور پرجمعیت دنیاست.

1- ویزای توریستی کشور ایتالیا :

ویزای توریستی به منظور سپری کردن دوره ای مشخص در خاک کشور ایتالیا با هدف مشخص می باشد. متقاضیان برای اخذ روادید از کشور ایتالیا در مدت زمان محدود باید برای ویزای توریستی این کشور اقدام نمایند.

برای اخذ ویزای توریستی هر کشوری، فرد متقاضی باید مدارکی را به سفارت و با آفیسر مربوطه ارائه دهد که نشان دهنده بازگشت فرد به کشور مبدا است. از همین رو، ویزای توریستی هیچگاه به اقامت دائم منجر نمی شود.

2- ویزای تحصیلی کشور ایتالیا :

کشور ایتالیا از آن دسته کشورهایی است که اگر به زبان ایتالیایی دانشجویان دروس راانتخاب کنند، می توانند از تحصیلات رایگان بهره مند شوند و در صورت انتخاب زبان انگلیسی، دانشجویان مستلزم پرداخت هزینه می باشند که متناسب با دانشگاه انتخابی، رشته مورد نظر در مقطع تحصیلی متغیر خواهد بود.

کشور ایتالیا یکی از برترین و بهترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل در رشته های مهندسی، و هنر می باشد و نکته حائز اهمیت، پل در نظر گرفتن این کشور برای تحصیل در مقطع دکترا کشورهای برتر دنیا است. دوره های تحصیلی از حیث مدت زمان همانند سایر کشورهای حوزه یورو می باشد بصورتیکه مقطع کارشناسی چهار سال، مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب 2 و 4 سال بطول می انجامد.

لازم بذکر است که کشور ایتالیا برای دانشجویانی که استطاعت مالی مناسبی را ندارند بورسیه ای را در نظر گرفته است که بخش عمده ای از هزینه های زندگی و تحصیل دانشجویان را در بر می گیرد. فلذا دانشجویان می توانند با فراهم کردن شرایط بورسیه DSU از این بورسیه بهره مند شوند.

3- ویزای کار کشور ایتالیا :

کشور ایتالیا با توجه به واقع شدن در حوزه اتحادیه اروپا، قوانین حقوقی کار مشابه ای را با سایر کشورهای این حوزه دارد. بصورت کلی قانون برای اخذ پیشنهاد کاری و اتحادیه اروپا، بدین منوال می باشد که حرفه مورد نظر می بایست در سایت کاریابی اتحادیه اروپا، به مدت 3 ماه آگهی گردد. قوانین بدین شکل تنظیم شده است که در ابتدا افراد متخصص کشور ایتالیادر درجه اول قرار دارند و اگر هیچ داوطلبی از 28 کشور عضو این اتحادیه، جهت قبول این شغل اقدام نکرد، در این زمان سازمان ها می توانند نیروهای مورد نظر خود را از خارج این اتحادیه، به خدمت گیرند.

در ارتباط با ویزای کار، افرادی که واجد شرایط می‌شوند می‌توانند همسر و فرزند زیر 18 سال خود را به همراه داشته باشند و از خدمات و امکاناتی که کارفرما برای نفر اصلی در نظر می‌گیرد، بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است با توجه به شرایط دشوار اخذ ویزای کار در کشور ایتالیا، علاقمندان مهاجرت به ایتالیا تصمیم به سپری کردن دوره‎ای تحصیلی در این کشور گرفته و پس از آن از تبدیل ویزا استفاده می‌کنند.

مشاوره تحصیل در ایتالیا

گروه نیکو با کمک دانشجویان شاغل در دانشگاه های سرار ایتالیا آماده ارائه مشاوره به متفاضیان تحصیل در ایتالیا و بورسیه استانی می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *