قیمت ارز ثانویه

قیمت ارز ثانویه

بعد از هفته‌ها انتظار سرانجام قیمت ارز ثانویه مشخص شد. با راه اندازی بازار ثانویه ارز روز سه شنبه مشاور بانکی اتاق بازرگانی خبر از نخستین معامله با دلار ۸ هزار تومانی داد. با این حال برخی در شبکه های اجتماعی با انتشار تصاویری از سامانه اینترنتی نیما (نظام یکپارچه معاملات ارزی) نوشته اند که دلار ثانویه ۸ هزار تومانی تنها جهت آزمایش ثبت شده و هنوز خبری از معامله آن در این سیستم نیست.
در خبر دیگری امیر نجومی مدیر عامل صرافی رویال به بورس نیوز گفته است که نخستین معامله صادرکنندگان غیرنفتی و پتروشیمی در بازار ثانویه ارز با نرخ هر درهم برابر ۲۰۵۰ تومان معادل ۷۵۲۳ تومان برای هر دلار در سامانه نیما توسط صرافی رویال انجام شده است.

بازار ثانویه، بازاری است که تنها صادرکنندگان و وارد کنندگان در ارتباط با گروه کالایی ردیف ۳ در آن می توانند معامله کنند. به گفته محمد مهدی رئیس زاده مشاور بانکی اتاق بازرگانی در این بازار وارد کنندگان و صادرکنندگان بدون آنکه دولت در نرخ گذاری دخالتی کند بر سر قیمت ارز با هم توافق می کنند.

مشاور بانکی اتاق بازرگانی گفته است که استمرار بازار ثانویه قطعا ثبات را به بازار باز می گرداند. وی افزوده است: «البته نقیصه ای که همچنان وجود دارد این است که تامین ارز بخش خدمات هنوز وارد بازار ثانویه نشده و دولت برای ارز مسافرتی فعلا تمهیدات مناسبی را نیاندیشیده است.»

قیمت ارز ثانویه

با رسمی شدن قیمت ارز ثانویه ، ارز در ایران چهار نرخی می شود. نرخ ۳۹۰۰ تومانی، ۴۲۰۰ تومانی، ۸ هزار تومانی و نرخ بازار آزاد.

خبرهای تایید نشده از بازار آزاد ارز گویای آنست که فروشندهای ارز آزاد در بازار بیشتر شده اند و قیمت دلار بازار آزاد اندکی کاهش داشته است و کمتر از دلار ۸ هزار تومانی بازار ثانویه ایستاده است.


لیست صرافی های مجاز و مورد تایید بانک مرکزی

نحوه تشخیص یورو اصلی از یورو تقلبی

برای آشنایی با تفاوت ارز اولیه و ارز دانشجویی این مطلب را بخوانید.

برای اطلاع از نحوه معافیت دانشجویان از پرداخت عوارض خروج از کشور این مطلب را بخوانید.

اگر قصد ادامه تحصیل در ایتالیا را دارید این مطلب را مطالعه کنید.

اگر قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارید این مطلب را مطالعه کنید.

اگر قصد ادامه تحصیل در گرجستان را دارید این مطلب را مطالعه کنید.

اگر قصد ادامه تحصیل در آلمان را دارید این مطلب را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *